У п’ятницю на онлайн-занятті із «Основ веб-дизайну» ми зі студентами 3 курсу спеціальності прикладна лінгвістика розглядали питання композиції контенту сайту(текстів, зображень, іконок, кнопок, тощо) у дизайні веб-сторінки.
Зокрема, для нас було вкрай важливо зрозуміти як сучасні користувачі читають контент сайту, на що вони звертають свою увагу, а що просто «проскролюють». Тому, говорили про storytelling, seo-тексти та, власне, принципи композиції самого контенту.
Ну що ж, готові долучитися до нас?) Тоді, – вперед!
Уявіть, що ви їдете у транспорті, очікуєте у черзі, переглядаєте вранці чи ввечері новини у соцмережах чи порталах. Ваш погляд прикутий до екрану гаджета, великий палець звичним рухом «скролить» тексти, чиїсь лиця, меми, ролики.
Ви досить швидко, буквально за кілька секунд, пробігаєте поглядом усю стрічку, миттєво переглядаєте сторінки новин! Ваші очі швидко бігають по екрану. Однак… щось вас «чіпляє». І ваш погляд на долю секунди затримується на якійсь деталі сторінки. І ви – клікаєте на посилання! Що змусило вас це зробити?! Чому ви клікнули саме тут, а не там?
Маркетологи та веб-розробники віддали б багато, щоб дізнатися цей загадковий алгоритм руху наших очей! І, звичайно, використали б його!
І це сталося! У 2017 році компанія Нільсен-Норман Груп провела дослідження рухів очей у процесі читанні веб-контенту. У ході дослідження більше двом сотням користувачів було запропоновано перечитувати контент веб сайтів. Було прочитано декілька тисяч веб-сторінок!
Дослідження виявило закономірність в рухах очей користувачів при вивченні різних сайтів: загальна траєкторія сканування контенту нагадувала букву “F”.
Очевидно, що траєкторія сканування не завжди складається з трьох чітких відрізків. Коли користувач знаходить щось цікаве, він починає читати, формуючи горизонтальні лінії.
І це не жарт! Адже, люди досить ліниві по своїй природі 😉 Якщо клієнт відчуває дискомфорт чи певну незрозумілість на вашому сайті – він просто “проскролить” вас, піде із сайту!
Розташовуйте на рівні верхньої риски(частини) літери F(так званих «гарячих точках») важливі та звичні для користувача (клієнта) елементи:
Використовуйте ієрархію заголовків та інших семантичних елементів, які вигідно виділяються на сторінці та маркують її: