Мови корінних народів через призму прикладної лінгвістики

1 жовтня 2025 року на факультеті іноземної філології відбулася цікава лекція про мовну ситуацію в Канаді, яку презентував гостьовий лектор Расселл Маккензі. Пан Расселл приїхав до Лесиного вишу на запрошення адміністрації університету у рамках своєї міжнародної діяльності. Расселл Маккензі провів низку зустрічей і практичних занять із здобувачами освіти різних курсів спеціальності Прикладна лінгвістика. Особливо інформативною вийшла зустріч із студентами-магістрами, які вивчають ОК Новітні тенденції прикладної лінгвістики, де пан Расселл розповів студентам про мовну подітику Канади щодо збереження, відновлення та збереження етнічних мов корінного населення Канади.

Студентам-магістрам було дуже цікаво почути про мову секвепемс (Secwepemc), на відновлення якої уряд Канади направляє значні кошти та зусилля. Студенти почули не лише про саму мову, але й ознайомилися з її системою письма, піктографічними символами, почули, як вона звучить і як говорять її носії. На думку одного з студентів, Сичука Анатолія, зустріч була надзвичайною. Тема лекції одночасно дуже важлива і цікава, і, на жаль дещо перегукується з історією України. Також він був захоплений тим, що нарешті отримав нагоду поговорити з носієм англійської мови.

Соціолінгвістична ситуація з мовами корінних народів Канади особливо близька українцям, адже протягом тривалого часу українська мовами зазнавала серйозних заборон, жорстоких переслідувань та соціального знецінення й зневаги. Тому маємо добрий приклад з успішної мовної політики у державі, де поважають мовну рівність, національну ідентичність та етнічну культуру.

Щиро вдячні пану Расселлу за цікаву розповідь, приділений час та відвагу приїхати до України у час війни.

Автор статті:  Оксана РОГАЧ, професор кафедри прикладної лінгвістики

Мови корінних народів через призму прикладної лінгвістики

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.

Scroll to top